BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Saturday, 22 February 2014

<3 Assalamualaikum <3

Hei.... bro !!! ok x ni ^_^ , harapnya ok ye relex hidup mmg mcm 2 , x sesiapa pun kan tahu ap yg d sembunyikan olh hati masing2 .... jk hari ini kamu yakin tuk mengatakan YA esok mesti kamu mengatakan TIDAK & jk hari ini kamu yakin mengatakan TIDAK pastinya esok kamu kan mengatakan YA

ap nak buat ? : ap yg kmu perlu buat adlh BERSABAR


<3 Assalamualaikum <3


Ku ingin terbang melayang bagai kunang-kunang ^_^

chewah menyanyi lak c dia malam ni hahahaha ----> Bertuahnya kamu kerna MEMILIKI kebebasan , pesan ku gunakan ler kebebasan anda dgn sebaiknya , penuhi ler impian anda dgn kebebasan yg ada , isi ler kebebasan anda dgn benda yg sgt berguna & bermenfaat , percaya ler jk kamu berada d tempat ku sekarang pastinya kamu kan BOSAN untuk MEMILIKI ap2 pun !!!

Senyuman ku adlh duka ku

Saturday, 24 August 2013

Khayalan Mainan Perasaan



<3 Assalamualaikum <3



Gadis ^_^ , Waniat ^_^ , Perempuan ^_^ ....... 3 perkataan yg berbeza tp punyai maksd yg sama ( bagi ku ler x thu lak bg org lin ) , spe yg x knl maksd CINTA rsy x sorg pun yg x memahami maksdy kan !!!!

aku ske akn kata ni " CINTA ITU FITRAH JAGALAH IA JANGAN SAMPAI JADI FITNAH "

dalam kehidupan ku yg mencecah usia 27 thn ni ---> aku d dekati dgn pelbagai jenis CINTA tetapi hati ku masih keras tuk berkata YA !!! kenapa ......kenapa .....kenapa ? , jawapanya tepuk dada tanya ler diri sendiri ^_^

Bermacam-macam tlh ku lakukan demi meraih sebuah cinta dr seorg bidadari ( mak ai metaforanya dah melebih2 hahaha ) Hakikat aku x mampu menolak ap yg hati aku perkatakan

" AKU SUKA DIA " , " AKU IGIN MILIKINYA " ----> kata ni x pernah lari dr dalam diri ku sampai ler sekarang tp persoklannya yg msh berteka-teki d dalam diri ku aku serius ke memain je ^_^ ,

Aku pernah MELUTUT d hadapan sorg gadis , aku pernah bercinta 3x PUTUS 3x SAMBUNG , aku penah bercinta hny d dalam TALIAN & aku pernah bercinta dgn penuh PERMAINAN

mmg btl aku mampu miliki cinta tp x smpai kemana pun ---> cinta yg aku raih tl menemui cinta mereka yg sejati , Alhamdulillah ....tahniah & iringan doa kebahagiaan sbg hadiah ku berikan dr jauh ,

agak panjang kan tp x 1 pun perkataan ni yg menarik hahaha .... ^_^


CINTA PERTAMA ---> Cinta zaman kanak2

cinta ni punya ler paling sweet pernah aku miliki ^_^ , siap tulis surat bl buke surat 2 mak ai dlm hati wanginya ler tau sbb ap sbb surat 2 d penuhi dgn bedak hahaha ( lucu ) thu ler kan kanak2 & maa 2 fon x de , laman soial pun x de , klu terserempak is....is.....is bwt malu lelaki je aku ni ( lari , mengelak & berpaling melihat tmpt yg lain ) ap lg sepupu yg lain mula ler mengejek , sekarang ---> dia dah d kebas org ( sepupu jg ) , spupu yg lain berkata padan muke ko 2 ler spe suh ko lambat kan dah kawan c dia ^_^

CINTA KEDUA ---> Cinta zaman Remaja

cinta ni cinta yg paling memalukan dlm sejarah hidup ku :( , lokasinya air terjun madai ---> kami 4 bersahabat masa 2 kami berempat pelajar tingkatan 6 d sekolah smk kunak ^_^ , ari 2 adlh ari sabtu kne pd tarikh ulang tahun kelahiranya .... masa ni ler aku mencb tuk meluahkan isi hati ( cehwaaaah mcm btl ) , sesampai kami berempat d air terjun madai .... kami duduk d 1 pondok dgn bermcm2 ler minuman & makanan ..... heishhhhh adoyai ..... >_< , kami d tglkan berdua d pondok 2 smbl kawan ku 2 bercinta :P , masa ni ler .... masa ni ler aku perlu melakukan ( tin + yg bknnya nak merogol ke hapa ^_^ cme nak meluahkan je ) ,heishhhhh ..... ayooooo ermmm , aku melutut d hadapanya smbl berkata TERIMA ler AKU
pnya ler bodoh ms 2 knp ler aku sgp melakukannya , kisah ni x pernah ilg dr ingatan ku jk terkenang aku tersenyum sendiri & bodohnya ler aku melakukan benda 2 ....heishhhhh ,aku selalu call dia tp dia x pernah cal aku msj pun x pernah .... , ms dia belajar d universiti malaysia sabah ( ums ) , aku pernah mengajaknya keluar sekali & pelawaan ku d terimanya dgn hati terbuka ms 2 aku ad kursus kontraktor d kota kinabalu .... aku terlewat mengambily d hostel , fon ku asyik berbunyi ...thu ler kota kinabalu penuh dgn kesesakan bandar ler katakan , aku smpi tpt kul 7.30 mlm
aku bw dia keluar pergi ke tanjung aru pnya ler ku x sangka ms 2 ler paling aku rs tenang byk yg kmi ceritakan tp semua sbb cintanya ( aku sempat meninggikan suara & memarahinya ) , tpt kul 11 am aku menghantarnya kembali ke hostelnya ---> 2 ler kali terakhir aku berjumpa dgnya skrg aku mendegar cerita dia dah berkahwin ^_^

CINTA KETIGA ---> Cinta zaman kolej

cinta ni cinta yg paling sgt melukakan & sgt2 penuh penyesalan , aku d datangi cinta dr 3 sudut tp aku memilih 1 sudut tuk cinta , 2 sudut sbg kawan , cinta ni ku kenali dr sorg sahabat sekuliah ku , aku hny mengenali kawan serumah , sorg bdkn fesyen asal sabah 2 pun kawan sekuliah ku yg kenalkan , 2 minggu d kolej komuniti sabak bernam ... sahabt sekuliah ku ( lelaki ) mnt pendapat dkt aku said cb lihat gadis ni ok x , aku kt ler ok cantik gadis ni lembut ayu , bdk mn ? , bdk sungai buloh , oh ye ke aku bwt x thu je , ms 2 mmg aku nekad tuk belajr je , dia kt aku x nak , biar btl ko ni pnya cantik bdk ni ko x nak klu ko x nak bg aku je ler .....smbl tersenyum , ko nak ni nombornya !!! , eh x aku memain je , 2 hari kemudian fon ku asyik berbunyi , aku x thu spe ....yg ku thu no 2 no semenanjung , seperti biasa aku turun ke kolej mmg slu mendapat perhatian , tp aku wat sombong sje x nak layan , ad ler yg kim salam , ad ler yg nak berkenalan , ad ler yg kt aku ni sombong ---> ad ku kisah hahaha niat ku dtg hny tuk menimba ilmu jd hal kecil 2 aku ketepikan , d pendekkan cerita gadis yg d tunjukkan dgn aku 2 jd cinta ku :) , asalnya dia bertny ap ad dgn kt sekarang , aku tny kenapa , dia kt kt ni x de ap2 ke dah pgl syg2 , niat ku hny ler stkt kwn je sbb 2 aku mampu tuk bergurau , tp akhirnya aku kalah dgn hati ku , aku kt dgnya fikir seeloknya cinta bknya sehari , dua hari , sebulan atu setahun tp lme ... ap lg kita ni jaraknya agak jauh , dia kwn sahabat ku dr sabah , mereka ni budak fesyen d kolej komuniti sabak bernam , agak panjang smpi esok pun x blh abis ....yg tgl hny ler peraaan yg penuh dgn kekesalan , sekarang dia dah berkahwin


memang betul cinta 2 rahsiah allah .... bknya menolak tp selagi termampu aku ttp mencari cinta , memang susah memiliki yg aku temui semua hny ler khayalan mainan perasaan je & shga sekarang diri ku kekal seorang

Thursday, 22 August 2013

Kecemasan



<3 Assalamualaikum <3


kisah ni hanya ler rekaan semata penghibur ........... jgn ambil hati pd yg bergelar Nurse & Doktor ^_^






Istilah : Nurse tolong saya....... tolong nurse tolong nurse !!!

Nurse : Ye cik kami kan berusaha 


Istilah : Tolong nurse sy x tahan sakit sangat

Nurse : Encik bw bertenang kami kan cb sedaya upaya.......Spe nme encik ?

Istilah : 2 dlm ic !!!

Nurse : Encik asal mn ?

Istilah : 2 dlm ic !!!

Nurse : Spe nme bpk encik ?

Istilah : Kan ad dalam ic 2 !!!

Nurse : berapa no ic encik ?

Istilah : Nurse x tgk ic ke !!!

Nurse : Encik sakit ap ?

Istilah : Sy SAKIT HATI....... x yah ler tolong 


Soal Hati




<3 Assalamualaikum <3

Soal hati :) ..... semua org tahu ap itu persoalan & ap itu hati , Soal Hati yg ku Lakarkan bukan ler  terus pada sesebuah Hubungan semata2 , tp soal hati yg ku igin labuhkan adlh sebuah kisah pendek tentang sorg sahabat yg jauh d mata tp sentiasa dekat d hati :)

Saya SAYANG kan KAMU
Saya MERINDU kan KAMU
Saya PERLUKAN kan KAMU          
Saya IGIN kan KAMU

                                                                 SELALU :)

Mulanya aku fikirkan LUAHANYA adlh menujukan tentang PERASAANNYA pd seorg Gadis , tp rupanya firasad ku ternyata salah !!!

Aku terdiam dlm KESAMARAN apbila Senyuman yg penuh dgn RAHSIA terlontar terus ke dalam hati ku , aku tahu ap yg ku lihat bkn ler yg sebenarnya , aku tahu yg dia merasa sakit yg teramat sangat

aku bertanya padanya ..... wahai HATI ceritakan ler kesakitan mu ? ( senyumanya semakin pudar )
aku bertanya lg padanya .....wahai HATI ceritakan ler kesakitan mu ? ( aku melihat senyumany kembali d iringi dgn air matanya )

dgn sayu HATI berbicara

Saya SAYANG kan KAMU
Saya MERINDU kan KAMU
Saya PERLUKAN kan KAMU          
Saya IGIN kan KAMU

aku mula fhm ap yg tersembunyi d sebaliky

aku bertanya wahai hati katakan ler siapa dia , aku kan cb menyampaikan ap yg terbuku d dalam hati mu itu

           dia berkata pada ku ---> sambil mengesat air d matanya sebuah ukiran terukir indah d bibirnya yg                                                                                     manis



~BERSYUKUR ler ats KETERBATASAN yg kmu MILIKI krn itu mampu memberi mu KESEMPATAN tuk MEMPERBAIKI DIRI ~

 



 













 

 

Itu ler KATANYA !!!



<3 Assalamualaikum <3



           Turunya dari rumah dgn perut yg lapar ign makan masakan ibunya , hendak berjmpa ibunya & adik beradiknya mekipun dia thu ad sesuatu yg kan berlaku ....x pe aku ad alasan hantar barang , seampainya je d dalam rumah 1 suara yg penuh dgn garangnya kedengaran , dia thu yg 2 suara ayahnya !!!

knp ler barang 2 x d hantar esok je dah malam ni , baung minyak keta je , dia hny mampu tersenyum meskipun d dlm hatinya tgh menagis

x sempat buke tudung saji yg dpt d gapai hanya ler beberapa ketul kuih raya

dia berlalu keluar rumah & balik ke umah neneknya ( dlm hatinya knp ler selalu cam ni , kali bl aku ni tiada bru ler aman ye eishhhh mulut senyuman jd penawar kesakitanya ( never ending story ) 





HIDUP ku penuh KESORANGAN jk sehari x

berjumpa keluarga ku ^_^ 

itu ler katanya !!!!!!!!!!!

Saturday, 20 July 2013


    • <3 Assalamualaikum <3

      Kisah ini bertarikh 18 julai 2013 
      --->> Terima kasih sahabat semoga adik kekal tabah menempuh kehidupan & kekal dlm lindungany Amin

      "ABAH"
      adik sygkan abah wlaupn adik tau abah x sempurna di mata insan dan jua Allah...
      abah...ku ingin menyelami hati mu itu agar ku tahu ape yg dikau mahukan dlm myusuri hari2 hdup mu...
      namun ku tidak berdaya krn aku hanya di anggap anak perempuan yg lemah...
      krn ego mu jugak abah...
      adik terdiam seketika mengingati saat ku lahir di dunia atas kasih syg dgn ibu ku.
      adakah aku ini telah di azankan dan di iqomatkan atau belum... ku jua tidak pasti...
      adakah aku telah di iqomatkan oleh abah atau tidak di iqomatkan..
      aq jua tidak pasti...
      sehingga saat ini aku tidak pernah menyapa mu utk mgerjakan solat krn hati mu tidak pernah mahu mgerjakan nya...
      " Ya Allah... apalah daya aku... aku cume gadis... gadis yg lemah dan yg mhormati abah ku..... tnjukan laj jln bg dia... smga satu hari nti akan terbuka pintu hidayah buat abah "
      " Ya Allah... apalah daya aku... aku cume gadis... gadis yg lemah dan yg mhormati abah ku..... tnjukan laj jln bg dia... smga satu hari nti akan terbuka pintu hidayah buat abah "
      seusia ku kini... aku tahu betapa jahilnya abah... aku cume mampu menagis.. berlinang airmata bila mrenung wajah abah.
      wlaupon bgtu...aku tidak pernah mjalankan tgas ku sbagai anak bile dia meminta mbancuhkan air ksukaannya... " teh tarik "
      aku buat dgn pnuh kasih.....aku mgosok baju kerja nya.. die hnya sebagai seorang pgawal keselamatan di sebuah bank di klang...
      setiap hari dia pulang ke rumah.... mak tlh myiapkan nasi utk abah...
      setiap hari dia pulang ke rumah.... mak tlh myiapkan nasi utk abah...
      spnjg perjalanan hdup aku ini tidak pernah kami mgerjakan solat bersama2... tidak pernah ada seorang pon pernah menjadi imam di rumah pangsa ku ini...
      tempat yg selama ini aku berteduh yg telah mbesarkan aku dgn tnpa ilmu agama...
      sehingga lah aku mningkat dewasa... ku sedari bhwa keluarga sudah lama terpesong krn tidak pernah mgerjakan yg wajib...
      pernah satu ketika aku btnyakan pd mak...
      " mak... knp keluarga kite tidak pernah solat ? speerti keluarga yg lain... megapa abah tidak pernaj pg ke masjid sperti jiran2 yg lain... "
      mak hnya mgeluh pjng......
      wajahnya sedih sekali.... di situ aku tahu btapa dia malu bile aku btnyakan tntg itu.
      di hati ku berkata " mak... maafkan adik.. adik cume ingin tahu  "
      aku mjadi semakin pelik... kawan2 ku sume pergi mengaji al quran di waktu mlm... pd seorang makcik di kawasan rumah aku... aku tertnya mgapa abah tidak pernah myuruh aku mgaji... abah tidak pernah membelikan mak telekung...
      sume itu mjadi persoalan di dlm fikiran ku..
      kini aku telah dewasa... sudah mcpai umur 22 tahun.... aku sedar... sungguh aku tahu bhw keluarga aku adalah dr golongan org yg jahil.pernah dulu aku kongsikan cerita keluarga aku ini pada sahabat karib aku... dia hanya mendengar tnya berkata ape2... tidak lama dr itu dia mule mjauhkan diri dari aku... " Ya Allah... mengapa tiada seorang pun yg sudi menolong aku... myapa tangan nya dan membawa aku ke jalan Allah... hati ku mula bersedih... dan ia telah membakar jiwa ku "


    • abah.... adik ingin mengubah segalanya yg telah kita lalui bersama2 dlm hdup ini... moga satu hari nanti kita akan bahgia di syurga yg hakiki...
      namun shingga saat ini abah tidak pernah suka bila aku cuba menerangkan hal yg demikian pd nya. benci dan marah sungguh dia pd diri aku...
      dia tidak menegur ku hingga saat ini...
      malah dia jga berkata " kalau kau mahu... kau saja lakukan... bukan aku ! bukan aku ! "
      masih segar lagi kata2 itu sehingga kini di telinga ku ini...
      hanya linangan airmata mgiringi hati aku yg pedih ini.
      abg long dan abg ngah juga tidak pernah menegur sikap abah... pd aku mgkin mereka tidak mhiraukan hal itu sperti hati aku yg sering tertanya2 tntg ini.
      aku jga berharap abg2 aku akan bersuara pd abah... TAK... TAK PERNAH IA TERJADI.
      aku jga berharap abg2 aku akan bersuara pd abah... TAK... TAK PERNAH IA TERJADI.
      hati ini terguris lagi.... ia seakan gunung berapi yg sedang ingin mgeluarkan lava nya yg amat panas...
      aku tidak terdaya utk melakukan ape2 utk mgubah keadaan keluarga aku...
      tidak habis2 keluarga dr abah myisih kami sume... krn mgetahui kami adalah keluarga yg jahil...
      abah adalah anak yg pertama dr 9 adik beradik nya... 9 adik beradik nya yg lain sume berjaya.. ttp cume abah sahaja yg tidak belajat tinggi sperti adik2 yg lain...
      abah cume seorang pengawal keselamatan di bank...
      tp bukan itu yg aku malukan....
      bukan itu mjadi persoalan...
      ttp persoalannya mgapa saudara darah daging sendiri tidak pernah cuba myelami hati abah dan hati kami...
      mgapa tidak cuba membawa kami sume ke jalan yg di redhai Allah...
      bukan kan kamu sume mpnyai ilmu agama yg tggi...
      tidak kasihan kah kamu sume pd abg long kamu (abah)
      kalau kamu sume sedar bahawa sebnarnya aku cume ingin ada seseorang yg ikhlas jujur memimpin kami ke jalan Allah.... namun aku bersedih lagi... krn tiada seorang pon yg sudi walaupn aku tahu salah seorang dr adik beradika abah ialah ustaz.




    • " Ya Tuhan ku... aku belajar ilmu mu dgn sedikit shaja doa harian solat yg aku tahu... tidak pernah aku berkhatam al quram sperti kawan2 aku yg lain.. "
      " Ya Tuhan ku... aku belajar ilmu mu dgn sedikit shaja doa harian solat yg aku tahu... tidak pernah aku berkhatam al quram sperti kawan2 aku yg lain.. "
      aku cume tahu surah2 asas shaja... aq tidak mgenal ape itu taranum.... apa itu marhaban...
      yg aku tahu cumelah berpuase di bulan ramadan.... solat 5 waktu....
      bersedekah pd yg sptutnye...
      utk mgetahui lebih dlm tntg agam ini mmg tidak pernah sesiapa pon yg ingin mhulurkan bntuan pd aku.
      terkadang aku merasa benci pd abah... krn melahirkan aku di dunia ini dgn tiada ilmu di dada...
      aku adalah jahil sperti abah.
      tiada ape yg ingin aku banggakan bile berhadapan di depan Allah nanti.
      abah..... adik tiada niat membenci mu wahai abah... adik cume ingin kite berubah bersama2... mnuju ke jalan yg benar moga kite akan bhgia di sana nanti...
      ttp mgapa abah masih tidak mahu berubah... mgapa abah... mgapa..
      adik terus berdoa.. berdoa... dan berdoa... tidak aku tahu bahawa doa ini akan di terima oleh Allah atau tidak... krn aku mgerjakan solat ini di rumah yg tidak pernah pon malaikat masuk....
      mak.... abah.... abg long.. abg ngah.....
      dpatkan dikau semua mdgr rintihan hati adik ini....
      dpatkan dikau mgerti ape yg aku inginkan....
      mgapa sume nie harus aku lalui sejak kecil.... mgapa harus aku Ya Tuhan.... apakah hikmah dr sume kejadian yg menimpan hdup ku ini...
      "adik akan trus kan hdup ini selagi Allah mmanjangkan usia adik.... dlm pharapan ini hati adik tidak pernah ptusa asa...adik redha dgn ketntuan Nya...
      adik akan trus kan hdup ini selagi Allah mmanjangkan usia adik.... dlm pharapan ini hati adik tidak pernah ptusa asa...adik redha dgn ketntuan Nya...
      istilah.... kisah ini tiada pgahiran... krn ADIK masih lagi hdup kini.... apakah kesudahan nya jga saya tidak tahu.... mgkin ADIK cume ingin kita medoakan dia moga dia akan dikurniakan kekuatan dlm hdup nya. AMIN YA RABBAL ALLAMIN


      <3 <--- Syukran Jazillan ---> <3

      .